Första dan på jobbet - 080222

Idag 080222 var första dagen som assistent på heltid hos fotograf Marcus Ohlsson.
Marcus är en pigg o glad människa, hur rolig som helst!
Hela dagen har känts helt underbar, jag ångrar verkligen inte att jag sökte hos honom! Allt känns skitbra!

Dagen började med förseningar på blå linjen. Typiskt när man har en tid att passa. Men det gjorde inget. Marcus hade somnat om och när jag ringde låg han och sov. Jag traskade upp till honom, och efter en halvtimme senare besökte vi lundlund som är hans agentur. Han presenterade mig som sin nya assistent för dem som jobbade där idag.
Vi åkte sedan till Marcus revisor, och jag blev även där presenterad. Efter det åkte vi till SVTs rekvisitalager. Käkade panerad gösfilé med pepparrotssås och kokt potatis och efter det begav vi oss ner för att leta rekvisita inför plåtningen på måndag.
Efter att ha plockat fram en del prylar som vi tyckte såg intressanta ut åkte vi till Elle och kollade retusch som dem hade gjort på ett jobb för Café. Ett H&M "reklam-reportage jobb".
Sedan åkte vi tillbaka till Marcus kontor och gick igenom lite administrativa prylar samt en del om grunderna hur han vill att man ska lägga upp lagren när man tuschar...


Jag kan inte sluta le



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0