Ulrika Dahlin

Tisdag

Idag var Ulrika Dahlin, Art Buyer, från Lowe Brindfors hos oss och föreläste. Hon snackade en massa om Hur det går till på en stor byrå. Hur arbetet läggs upp och planeras. Lowe Brindfors har kunder som Saab, NK och Coop. Har för mig att hon sa att det bara finns totalt 4 stycken Art Buyers i Sverige, inte helt 100 på det...

Resumé tyckte hon var en bra tidning att spana in så man har koll på de senaste reklamjobben som görs...
Man ska aldrig göra för bra skisser när man gör ett moveboard. Då är det möjligt att kunden blir besviken i slutet.

Det var en givande föreläsning, henne kommer jag ta kontakt med första dagen efter skolans slut =P

Efter föreläsningen sprang jag iväg och hade lunchmöte med Minh från Sara Flygares sminskola inför beautyjobbet på fredag. Nu har vi även fått tag i en modell inför fotograferingen. Faye, från Stockholmsgruppen. Gött!

Efter detta retuscherade jag lite bilder. Sedan var det balett i Dansens Hus som vi skulle kolla på med klassen. Cullbergsbaletten hette den...

Sedan gick vi vidare till Beyond Retro som hade premiär och öppning nere i city. En sjukt stor affär med en massa coola kläder. Träffade även han som startat Beyond Retro från början, en snubbe från Australien... De goa med premiärer är att de bjuder på gratis sprit... haha, drack väl några martini och ett par öl, snittsigt =)

Sen åkte jag hem o sov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0