Onsdag - Fotografering

Kära dagbok, blogg, eller vad du nu vill kallas...

Måndag samt tisdags var två förlorade dagar. Sjuk. Trist!

Onsdag

Idag onsdag for jag till skolan efter en lång skön morgon hemma. Det blev varma mackor. Morotsbröd, gräddost, skinka, tomat o bonjour vitlök örter. Till det drack jag hemmagjord apelsinjuice. Åhh, längtar till ytterligare en sån skön morgon. I hlgen kanske? Hade varit så trevligt att dela det med bara, men men...

I alla fall, nu är det inte mitt liv jag ska skriva om. Eller jaaa.. det beror på hur man ser på det kanske. Fotograferandet är ju en del utav mitt liv. Om det inte helt och hållet är hela mitt liv?

Jag åkte till skolan, var där nog runt 11.30. Då började jag med att retuscha lite bilder från förra veckan. Janet var där, Lorance var där. Men ingen mer...
Efter ett par timmar trillade folk in. Fotografering vid 15 ju! Så 14.45 var det fullt hus vill jag lova!
Jag hade verkligen inte förberett mig något alls. Två dagar hemma i sängen har gjort att jag inte visste något, om nåt.
Men herrejösses vad bra det gick ändå!
Jag är supernöjd!
Modell var Felicia från Stockholmsgruppen. Hon var jätteduktig!
Styling stod Lotta Barlack för. Hon är otroligt duktig.
Make gjorde Linnea och håret stod Sara från Björn Axén för.
Vilket gäng!

När jag såg kläderna blev jag inspirerad och tankarna förde mig bakåt i tiden. Jag fick för mig att modellen skulle spela någon slags krishjälte. En krigarkvinna.
Jag får la börja ladda upp lite bilder här snart. Känns som om det vore en god idé. Ja har ju trots allt ett par besökare, och vore det inte roligt att få se bilderna jag snackar om hela tiden? =)

Idag var även en journalist och fotograf från Kamera & Bild hos oss och skulle göra ett reportage. Det kommer i butik i januari, så får la spana in då och se om det blev någon bra bild på mig. Antagligen inte. haha.. jag är inte född till att stå framför kameran =)
Lite roligt var det att fotografen från tidningen var Magnus Fröderberg. Han är medlem på www.fotosidan.se och har för länge sedan kommenterat några utav mina bilder. Lite coolt =) Han kom ihåg mina bilder också, hehe...
Snackade lite kameror och teknik o prylar med honom. En trevlig snubbe detdär!

Jag vet förresten inte vad som hände idag. Fick två jobberbjudanden. Samma dag!? Spännande =)

Feber, huvudvärk och halsont. Jaa, det sitter fortfarande i. Trist! Men nu ska jag hem och sova. Imorgon är det (förhoppningsvis) borta. Blää för baciller!!!


Sov så gott kära medmänniskor!
Lev väl


//Pirra P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0